torsdag 22 augusti 2013

Torsdagen den 22 Augusti

Här vaknar man upp till en torsdag med en strålande fin sol utomhus och en  termometer som verkar tro att vi är kvar i Spanien. Visserligen ligger solen på, men 21 grader en tidig morgon i Skellefteås köldhål, måste betraktas som en liten sensation. Jag tror mer och mer på att spagettimonstret numera håller en vakande hand över Leffe.
Gårdagen då? Joo, som vanligt var det en hel del att göra innan vi kunde bege oss till flygplatsen. Dagen började tidigt med en tripp ner till havet, Karlsson ville visa soluppgången för barnbarnen. Leffe var som vanligt för stressad för att ta sig den tiden.
Grinden som jag lovat göra, så småbarnen inte riskerar att trilla ner för källartrappan var fortfarande inte klar......

Efter soluppgångstitten och frukost tog Karlsson hand om städningen inne och Leffe jagade vidare med grinden och städningen  utomhus.
Så äntligen, en halvtimme senare än planerat, satte vi oss i bilen och åkte mot Alicante. Det är ju inte så långt dit, men har man bråttom verkar alla köra långsamt och trafikljusen ser ut att ha hamnat i "röda vågen".

En timme innan avgång checkade vi in utan att behöva köa det minsta, säkerhetskontrollen gick också smidigt. Tur var väl det eftersom  "Boarding" redan stod och blinkade på monitorn. Alltså......med språng mot Gaten.
Vi landade i ett riktigt varmt och välkomnande Umeå och två timmar senare parkerade vi äntligen hemma hos Karlsson.
Tyvärr blev det ingen tid över för fotografering i går, jag hann inte ens ta ett kort av den färdiga grinden.
Å andra sidan är gårdagen redan arkiverad i minnesarkivet, så jag citerar min mentor Preciosa och gör som hon säger: "Lev i nuet".

Här får ni en sådan, en bild från "nuet".

Dåså mina vänner, då var denna resa lagd till historien, det var en bra resa även om värmen emellanåt kändes lite för plågsam. 
Tack skall ni ha alla ni som följde med på resan och framförallt alla ni som kommenterade. Det är alltid kul att bli påmind om att det faktiskt är någon där ute som läser det man skriver.
Denna blogg stänger nu och vill ni följa med i vardagen och minisemestern i Norrland, så är ni hjärtligt välkomna att titta in till http://mittlillautrymme.blogspot.se/

                                                                       Gomorron





5 kommentarer:

  1. Hola pareja :)
    Vad skönt att resan verkat gå bra. Alltid jobbigt sista timmen :-)
    Aug är väl- som jag sagt- inte den ultimata månaden där nere :-)Leva i nuet, ja...visst det ska man göra :)
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, det är konstigt att vi alltid kommer iväg så sent. :-(

      Radera
  2. Ni är tuffa ni. Med kort tid till flyplatsen. Jag vill helst vara ute en sisådär 12 timmar innan ;-)

    Välkommen till det underbara Västerbotten!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inget med tuffhet att göra. Det handlar om att lämna alltför mycket till sista dagen. :-)
      Tack Ama! :-)

      Radera
  3. Hej,

    jag jobbar som reporter på Aftonbladet och skriver en artikel om att köpa hus i Spanien. Skulle jag kunna kontakta er för att använda som exempel i artikeln?

    Mvh
    Mikael Stengård
    Mejla mig på mitt fornamn.efternamn@aftonbladet.se

    SvaraRadera